عدالت adalet

لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور ایران در دولت دوازدهم

 لعیا جنیدی

لعیا جنیدی حقوق ‌دان و استاد دانشگاه ایرانی است. حسن روحانی رئیس جمهور دولت دوازدهم او را در ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ به سمت معاون حقوقی رئیس ‌جمهور منصوب کرد.

 159

جنیدی در سال ۱۳۶۸ مدرک کارشناسی رشته حقوق را از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران دریافت کرد. پس از آن، وی کارشناسی ارشد و دکترایش را در سال ‌های ۱۳۷۳ و ۱۳۷۹ در رشته حقوق خصوصی و اسلامی از همان دانشگاه اخذ کرد. در سال ۱۳۸۲، او برای یک دوره پژوهشی پسادکتری در زمینه‌ های حقوق تطبیقی و داوری تجاری بین‌المللی به دانشگاه هاروارد رفت.

پیش از انتصاب به معاونت حقوقی رئیس جمهور، جنیدی مدیریت کل اداره لوایح و تدوین و تنقیح قوانین مقررات در وزارت علوم را بر عهده داشته ‌است. وی هم‌ چنین دانشیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است. به علاوه، جنیدی یک دفتر حقوقی با نام  JAALO   در تهران دارد که در زمینه حقوق بین‌الملل فعال است.

نویسنده: atila ׀ تاریخ: سه شنبه 14 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

معاون رئیس جمهور ایران و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در دولت دوازدهم

 جمشید انصاری

جمشید انصاری (زاده 1334 در زنجان) سیاست‌ مدار اصلاح طلب ایرانی، معاون رئیس جمهور ایران و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور است.

 انصاری نماینده زنجان در دور هشتم مجلس شورای اسلامی بود.

Jamshid Ansari.jpg

وی همچنین سابقه استانداری آذربایجان غربی و استانداری زنجان را نیز دارا می‌ باشد.

نویسنده: atila ׀ تاریخ: سه شنبه 14 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و ریس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی دولت دوازدهم

 محمد باقر نوبخت

محمدباقر نوبخت حقیقی (زاده 22 آذر 1329 در رشت)، سیاستمدار اعتدال گرای ایرانی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، سخنگوی دولت ایران و دبیرکل حزب اعتدال و توسعه است. او پیش از این نماینده مردم رشت در ادوار سوم تا ششم مجلس شورای اسلامی و معاون پژوهشهای اقتصادی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است.

علی نوبخت حقیقی، نماینده منتخب مردم تهران در مجلس دهم برادر اوست.

Portrait of Mohammad Bagher Nobakht.jpg

نوبخت، در دهه سوم زندگی اش، مدیر دبیرستان دکتر بهشتی (شاهپور) رشت، پس ازآن مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه و سپس چهار دوره نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بوده است. وی، در هر چهار دوره، به عنوان نماینده منتخب نخست شهر، از طرف مردم، با اختلاف آراء زیاد و قابل توجه، برگزیده شده است. اکنون، به عنوان معاون پژوهشهای اقتصادی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیرکل حزب اعتدال و توسعه، فعالیت می ‌نماید و از نزدیکان به هاشمی رفسنجانی محسوب می‌ شود. محمد باقر نوبخت در انتخابات ریاست ‌جمهوری ایران 1392از حامیان حسن روحانی بود وی دارای مدرک دکترای تخصصی مدیریت از دانشگاه آزاد اسلامی تهران واحد علوم و تحقیقات است.

بعد از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس دولت یازدهم ایران، وی در تاریخ ۲۶ مرداد ۱۳۹۲، محمد باقر نوبخت را به سمت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در دولت یازدهم منصوب کرد. بدنبال آن در ۱۹ آبان ۱۳۹۳، با دستور رئیس جمهور و تصویب شورای عالی اداری با ادغام دو معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور احیاء گردید. در ۸ دی ۱۳۹۳ و بدنبال احیاء سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، حسن روحانی، رئیس جمهور، طی حکمی محمدباقر نوبخت را بعنوان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور منصوب کرد. چندی بعد در ۴ مرداد ۱۳۹۵ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به دو سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی تقسیم شد و نوبخت به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه منصوب گردید.

نویسنده: atila ׀ تاریخ: سه شنبه 14 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور در دولت دوازدهم

 محمد نهاوندیان

محمد نهاوندیان (زاده 15 اسفند 1333 تهران) سیاستمدار و اقتصاددان ایرانی دارای دکترای تخصصی اقتصاد از دانشگاه جرج واشینگتن، معاون اقتصادی رئیس جمهور در دولت دوازدهم است.

وی در دولت یازدهم رئیس دفتر رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری بود که محمود واعظی ( وزیر ارتباطات دولت یازدهم ) در دولت دوازدهم جانشین وی شد.

نهاوندیان از سال خرداد سال ۱۳۸۶پاییز سال ۱۳۹۲ ریاست اتاق بازرگانی ایران را برعهده داشت.

File:Mohammad Nahavandian 2015.jpg

نهاوندیان را از لحاظ سیاسی نمی‌توان عضو وابسته هیچ‌ یک از جریانات متداول دانست. علی‌رغم حضور فعال در صحنه ‌های سیاسی، هرگز عضو هیچ حزب و سازمان سیاسی نبوده است. فردی میانه رو است که سابقه همکاری با معتدلین جناح‌ های مختلف را در کارنامه دارد. در دولت ‌های موسوی، مرحوم هاشمی و خاتمی معاون وزیر و مشاور رئیس جمهور بوده و در دولت روحانی، مسئولیت رئیس دفتر رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری را پذیرفت. در دولت احمدی ‌نژاد بدون هماهنگی، او را به سمت دبیر کل بورس أوراق بهادار برگزیدند. اما از قبول سمت عذر خواست و سمت ریاست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی را که سمتی غیردولتی بود ترجیح داد.

نهاوندیان مشهورترین رئیس اتاق ایران پس از انقلاب است. ریاست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و ایران - معاونت اقتصادی شورای عالی امنیت ملی - عضو ستاد ویژه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی نماینده تام‌الاختیار رئیس جمهور در سازمان تجارت جهانی (در دوره هاشمی و خاتمی)- معاون طرح و برنامه وزارت بازرگانی و مشاور رئیس جمهور و ریاست مرکز ملی مطالعات جهانی شدن از دیگر سمت‌ های اوست. او فارغ‌التحصیل مدرسه علوی و دارای دکترای اقتصاد از آمریکا و همچنین تحصیلات حوزوی است.

دکتر نهاوندیان در کمک به مذاکرات برجام، تیم اقتصادی متشکل از مدیران دولتی و بانکی، حقوقدانان مجرب در حوزه صنعت و کسب و کار و مسئولان اتاقهای بازرگانی را تشکیل داد. این تیم مهم‌ترین تیم پشتیبان مذاکرات سیاسی بود.

نویسنده: atila ׀ تاریخ: یک شنبه 12 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مسعود نیلی دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقتصادی و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی در دولت دوازدهم

 مسعود نیلی

مسعود نیلی( زاده 1331 همدان) اقتصاددان ایرانی است. او در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی به مدت ۳ سال معاون سازمان برنامه و بودجه ایران بود. وی هم‌ چنین به عنوان مشاور رئیس‌ جمهور در امور اقتصادی، دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، استاد دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف؛ رئیس مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی (ریاست جمهوری) فعالیت داشته است.

Nili.JPG

نیلی جزء تیم اقتصادی حسن روحانی پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایران بوده است. حسن روحانی چندی بعد از تشکیل هیئت دولت نیلی را به عنوان مشاور اقتصادی رئیس جمهور منصوب کرد. نیلی چندی بعد جایگزین محمدعلی نجفی، در دبیرخانه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت شد.

وی همچنین دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقتصادی و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی در دولت دوازدهم می باشد

مسعود نیلی ۳ سال در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی معاون سازمان برنامه و بودجه ایران بود. پس از آن در تهیه و تدوین اولین و سومین برنامه ۵ ساله توسعه کشور ایفای نقش کرد.

او مدتی نیز در رأس شورای اقتصاد کشور مشغول به کار بود. در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی مجدد به عنوان معاون سازمان برنامه و بودجه و سرپرست کمیته خصوصی‌سازی برگزیده شد. او از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۹۰ رئیس دپارتمان اقتصاد دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف بوده است. زمینه علمی مورد علاقه او اقتصاد سیاسی و اقتصاد کلان است. او همچنین رئیس مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی و استاد این مؤسسه بوده ‌است.

از مهمترین فعالیتهای او می‌توان به تدوین سند استراتژی توسعه صنعتی کشور در زمان وزارت اسحاق جهانگیری در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی در سال ۱۳۸۲ نام برد. در حال حاضر وی رئیس مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی وابسته به نهاد ریاست جمهوری است.

نویسنده: atila ׀ تاریخ: یک شنبه 12 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در دولت دوازدهم

 محمود واعظی

محمود واعظی (زاده 1 خرداد 1331تهران)، سیاستمدار ایرانی، از اعضای مؤسس حزب اعتدال و توسعه، وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، سرپرست مرکز ملی فضای مجازی و دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی ایران و معاون پژوهش ‌های سیاست خارجی مجمع تشخیص مصلحت نظام می ‌باشد. وی دارای مدرک ‌های تحصیلی دکترای روابط بین‌الملل و هم چنین فوق ‌لیسانس مهندسی الکترونیک می ‌باشد.

Mahmoud Vaezi in cabinet meeting.jpg

محمود واعظی، در اول خرداد ۱۳۳۱ در یک خانواده مذهبی در خیابان خراسان، جنوب تهران متولد شد. دوران ابتدایی خود را در دبستان اسلامی صادقیه سپری و در سال ۱۳۴۹ دوره دبیرستان را با اخذ دیپلم ریاضی در مدارس میرداماد و مروی پشت سرگذاشت.

وی در سال ۱۳۵۰ برای ادامه تحصیل به آمریکا رفته و در سال ۱۳۵۵مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در سکرمنتو در رشته مهندسی برق اخذ کرده و برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مخابرات به دانشگاه ایالتی سن خوزه رفت. بعد از اتمام آن وارد مقطع دکترای رشته مهندسی مخابراتِ دانشگاه ایالتی لویزیانا شد؛ که با پیروزی انقلاب در ایران از اتمام تحصیل و اخذ مدرک دکتری صرف نظر کرد و به ایران بازگشت.

وی پس از انتخاب مجدد دکتر حسن روحانی به ریاست جمهوری ایران از سوی وی به عنوان  رئیس دفتر رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری منصوب شد. 

نویسنده: atila ׀ تاریخ: یک شنبه 12 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

شهیندوخت مولاوردی دستیار رئیس جمهور ایران در امور حقوق شهروندی در دولت دوازدهم

 شهیندوخت مولاوردی

شهیندخت مولاوردی ( زاده ۱ آبان ۱۳۴۴ در خوی) حقوق‌دان، فعال سیاسی اصلاح طلب، پژوهشگر و فعال امور زنان، دستیار رئیس جمهور ایران در امور حقوق شهروندی، دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان، مسئول کمیته حقوقی ائتلاف اسلامی زنان، عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی و معاون سابق امور زنان و خانواده رئیس جمهوری ایران است. 

File:Shahindokht Molaverdi 01.jpg

شهیندخت مولاوردی در ۱ آبان ۱۳۴۴ در شهر خوی در استان آذربایجان غربی زاده شد. کودکی و نوجوانی را در خوی و چند سالی در شهر سردشت گذراند. در سال ۱۳۶۳ در دوره کارشناسی حقوق دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شد و به تهران رفت. بعد از اتمام دوره کارشناسی به مدت چهار سال در آموزش و پرورش منطقه ۳ تهران مشغول تدریس شد و دوره کارشناسی ارشد حقوق بین‌الملل خود را با رتبه اول در دانشگاه علامه طباطبایی طی کرد. انتخاب موضوع مرتبط با مسایل زنان برای پایان ‌نامه آن دوره - بررسی اقدامات بین‌المللی مقابله با خشونت علیه زنان- آغاز فعالیت وی در زمینه مسائل حقوق زنان محسوب می ‌شد.

او در دولت سید محمد خاتمی، مدیر ارتباطات بین‌الملل مرکز امور مشارکت زنان ریاست جمهوری و پیش از انتخاب به عنوان معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در کابینه حسن روحانی، دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان و مسئول کمیته حقوقی ائتلاف اسلامی زنان بود.

با روی کار آمدن دولت دوم حسن روحانی، وی در ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ طی حکمی شهیندخت مولاوردی را به عنوان دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی منصوب و معصومه ابتکار، را جایگزین وی در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نمود.

نویسنده: atila ׀ تاریخ: یک شنبه 12 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ایران و رئیس بنیاد ملی نخبگان دولت دوازدهم

 سورنا ستاری

سورنا ستاری خواص، دانشیار دانشگاه صنعتی شریف، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ایران و رئیس بنیاد ملی نخبگان است. وی، فرزند سرلشکر منصور ستاری است.

او در سال ۱۳۸۴، بعد از برکناری مهدی هاشمی رفسنجانی به عنوان مدیرعامل سازمان بهینه ‌سازی مصرف سوخت انتخاب شد، اما یک سال بعد از سمتش استعفا داد. ستاری در تاریخ ۱۳ مهر ۱۳۹۲ با حکم حسن روحانی به عنوان معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهور منصوب شد. او در تاریخ ۲ مهر ۱۳۹۲ با حکم بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت به عنوان رئیس پژوهشگاه صنعت نفت منصوب گردیده بود که پس از انتصاب به سمت معاونت علمی رئیس‌جمهور در بیست و نهم همان ماه جای خود را به حمیدرضا کاتوزیان داد.

دکتر حسن روحانی در تاریخ بیست و پنجم مردادماه ۱۳۹۶ در زمان مذاکرات مجلس برای رای اعتماد به وزرا، دکتر ستاری را دوباره به عنوان معاون علمی و فناوری خود منصوب کرد.

نویسنده: atila ׀ تاریخ: یک شنبه 12 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در دولت دوازدهم

 معصومه ابتکار

نیلوفر ابتکار معروف به معصومه ابتکار و سیستر مِری (زاده ۱۳۳۹خ/۱۹۶۰م در تهران) فعال سیاسی اصلاح‌طلب، روزنامه‌نگار، مؤلف و مترجمِ ایرانی، از اعضای مؤسس جبهه مشارکت ایران اسلامی و معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ایران است.

معصومه ابتکار نخستین زن ایرانی است که پس از انقلاب ۱۳۵۷ وارد هیئت دولت شده ‌است. او بیشتر به‌ خاطر نقش خود در تصرف سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ و ۸ سال ریاست سازمان حفاظت محیط زیست ایران در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی و ریاست مجدد وی بر این سازمان در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی معروف است. ابتکار در بحران گروگان‌گیری در سفارت آمریکا، سخنگوی گروگان‌گیران بود. او همچنین به مدت هفت سال در شورای شهر تهران نماینده مردم بوده است.

دکتر حسین روحانی رئیس جمهور دولت دوازدهم وی را در 18 مرداد 1396 به عنوان معاون رئیس جمهور و معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور انتخاب کرد.

 

نویسنده: atila ׀ تاریخ: یک شنبه 12 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

علی‌اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در دولت دوازدهم

 علی اکبر صالحی

علی‌اکبر صالحی (زاده 4 فروردین کربلای عراق 1328)، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران است. صالحی پیشتر از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۸۹ نیز همین سمت را برعهده داشت. صالحی از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۲ وزیر امور خارجه ایران بود. او از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳ نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود و بین سال‌ های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹، معاونت دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی را بر عهده داشت.

صالحی که متولد کربلای عراق است. تحصیلات خود را در دانشگاه آمریکایی بیروت و مؤسسه فناوری ماساچوست در رشته‌های فیزیک و مهندسی هسته ‌ای انجام داده است. او استاد مهندسی انرژی دانشگاه صنعتی شریف است و دو دوره رئیس این دانشگاه بوده‌ است. صالحی همچنین ریاست دانشگاه بین‌المللی اسلامی امام خمینی قزوین را بر عهده داشته است.

وی معاون رئیس جمهور و رئیس  سازمان انرژی اتمی در دولت یازدهم و دوازدهم دولت روحانی می باشد. 

نویسنده: atila ׀ تاریخ: یک شنبه 12 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور دولت دوازدهم

 اسحاق جهانگیری

اسحاق جهانگیری کوه شاهی (زاده 20 دی ۱۳۳۶) در شهرستان سیرجانکرمان سیاست ‌مدار اصلاح‌طلب ایرانی، معاون اول رئیس جمهور ایران و رئیس پیشین شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی است.

وی پس از پایان تحصیلات متوسطه، در دانشگاه کرمان به تحصیل پرداخت و موفق به اخذ مدرک کارشناسی فیزیک و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف شد. وی همچنین دارای دکترای مدیریت صنعتی از دانشگاه آزاد اسلامی تهران (واحد علوم و تحقیقات) است.

وی پس از انقلاب ۱۳۵۷، در سال ۱۳۵۸ در جهاد سازندگی ریگان بم کار خود را شروع کرد و بعد از مدتی به‌ عنوان مسئول جهاد سازندگی جیرفت مشغول به کار شد. وی پس از آن به عضویت شورای مرکزی استان کرمان منصوب شد و تا اواسط ۱۳۶۳ در جهاد کشاورزی مشغول بود.

اسحاق جهانگیری در سال ‌های ۱۳۶۳ تا ۱۳۷۰ در دور دوم و سوم مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم جیرفت بود.

وی در سال ۱۳۷۱ در دولت هاشمی رفسنجانی به سمت استاندار استان اصفهان منصوب شد و به‌ جای غلامحسین کرباسچی نشست. وی از مؤسسان حزب کارگزاران سازندگی بود و هم ‌اکنون عضو شورای مرکزی آن است. اسحاق جهانگیری در دولت سید محمد خاتمی در سال ۱۳۷۶ به‌ عنوان وزیر معادن و فلزات انتخاب شده و بعد از ادغام وزارت صنایع و وزارت معادن و فلزات، به‌ عنوان وزیر صنایع و معادن انتخاب شد. وی عضو هیئت علمی بنیاد باران است.

دکتر حسن روحانی رئیس جمهور ایران در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۳۹۲، اسحاق جهانگیری را به‌ عنوان معاون اول رئیس ‌جمهور منصوب کرد. ماهنامه صنعت و توسعه در حال حاضر به صاحب ‌امتیازی و مدیر مسئولی او منتشر می‌ شود.

نویسنده: atila ׀ تاریخ: یک شنبه 12 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان دولت دوازدهم

 مسعود سلطانی فر

مسعود سلطانی‌فر (متولد ۱۳۳۸ در تهران)، سیاست‌ مدار اصلاح طلب، وزیر ورزش و جوانان ایران، رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عضو غیرموظف هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، عضو سابق فراکسیون اصلاح طلبان چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران و  از اعضای حزب اعتماد ملی است. وی معاون اسبق سازمان تربیت بدنی، قائم‌ مقام مصطفی هاشمی‌طبا در زمان ریاست وی بر سازمان تربیت بدنی به مدت دو سال (در سال‌های ۱۳۷۴ و ۱۳۷۵) و همزمان معاونت اداری و مالی این سازمان، عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است.

رای اعتماد مجلس

سلطانی ‌فر دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی است. وی عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و سابقه همکاری با حسن روحانی را داراست و به عنوان مسئول کمیته ورزش دولت روحانی فعالیت کرده است. سلطانی‌فر به عنوان نماینده مردم تهران در شورای شهر نیز انتخاب شده بود که پس از رفتن به میراث فرهنگی از شورای شهر تهران استعفا کرد.

وی به عنوان وزیر وزارت ورزش و جوانان از سوی دکتر روحانی رئیس دولت دوازدهم برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی و با گرفتن 225 رأی موافق از نمایندگان و  39 رأی مخالف و 20 رأی ممتنع و  4 رأی باطله از مجموع  288 رأی به عنوان وزیر  نفت دولت دوازدهم  برگزیده شد. 

نویسنده: atila ׀ تاریخ: چهار شنبه 8 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت دولت دوازدهم

 بیژن نامدار زنگنه

بیژن نامدار زنگنه (زاده ۱ تیر۱۳۳1 کرمانشاه) سیاست‌ مدار، کارشناس انرژی، مدرس دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است، که هم‌ اکنون به ‌عنوان وزیر نفت ایران و استاد دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه صنعتی شریف فعالیت می‌ نماید.

رای اعتماد مجلس

وی دانش ‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه تهران است و فعالیت سیاسی خود را از سال ۱۳۵۹ در کابینه محمدعلی رجایی، در جایگاه معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز نمود. در دولت ‌های سوم و چهارم به نخست‌ وزیری میرحسین موسوی؛ ۵ سال وزیر جهاد سازندگی و یک سال نیز وزیر نیرو بود. در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی؛ ۸ سال بعنوان وزیر نیرو فعالیت کرد و در دولت ‌های هفتم و هشتم به ریاست محمد خاتمی؛ نیز ۸ سال عهده‌ دار وزارت نفت بود. وی هم‌اکنون در دولت دوازدهم عهده‌دار وزارت نفت می‌باشد.

زنگنه به جهت سابقه طولانی در مدیریت کلان اجرایی و ۲۶ سال حضور در وزارتخانه ‌های دولت ‌های مختلف ایران (بدون احتساب دولت دوازدهم) به «شیخ الوزراء» مشهور است. وی را موفق‌ ترین وزیر نفت ایران در توسعه و جذب سرمایه ‌های خارجی در صنایع نفت و گاز ایران می‌دانند.

وی به عنوان وزیر وزارت نفت از سوی دکتر روحانی رئیس دولت دوازدهم برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی و با گرفتن 230 رأی موافق از نمایندگان و  35 رأی مخالف و 23 رأی ممتنع از مجموع  288 رأی به عنوان وزیر  نفت دولت دوازدهم  برگزیده شد. 

نویسنده: atila ׀ تاریخ: چهار شنبه 8 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت دوازدهم

 محمد شریعتمداری

محمد شریعتمداری (زاده 3  تیر 1339 لمزان تهران) سیاستمدار ایرانی و وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران است. او معاون سابق اجرایی رئیس جمهور ایران، جانشین رئیس‌ جمهور ایران در شورای عالی ایرانیان، شورای عالی فضایی و شورای استاندارد و تحقیقات صنعتی است. او در آغاز کار دولت یازدهم حسن روحانی، بیست روز سرپرست وزارت ورزش و جوانان و در دولت اول و دوم سید محمد خاتمی وزیر بازرگانی بوده ‌است. جمهوری اسلامی ایران و وی عضو جمعیت دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و از حامیان محمدی ری شهری در انتخابات دوم خرداد ۱۳۷۶ بود. او در حال حاضر مشاور سید علی خامنه‌ای رهبر ایران و از سال ۱۳۸۵ تاکنون به حکم رهبر ایران عضو شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس کمیسیون اقتصادی شورا و  وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم برای وزارت صنعت معدن تجارت در دولت دوازدهم بود. سید عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران شوهر خواهر اوست.

رای اعتماد مجلس

وی به عنوان وزیر وزارت صنعت، معدن و تجارت از سوی دکتر روحانی رئیس دولت دوازدهم برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی و با گرفتن 241 رأی موافق از نمایندگان و  25 رأی مخالف و 20 رأی ممتنع و 2 رأی باطله از مجموع  288 رأی به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت دوازدهم  برگزیده شد. 

نویسنده: atila ׀ تاریخ: چهار شنبه 8 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

عباس احمد آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت دوازدهم

 عباس احمد آخوندی

عباس احمد آخوندی (زاده ۱۳۳۶، نجف) سیاستمدار، استاد دانشگاه، دولتمرد ایرانی و وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در دولت یازدهم و دوازدهم است. وی پیش از این از ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۵ در زمان وزارت علی اکبر ناطق نوری، معاون سیاسی وزارت کشور، و بین ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶ در کابینه دوم دولت اکبر هاشمی رفسنجانی وزیر مسکن و شهرسازی بوده است.

رای اعتماد مجلس

وی به عنوان وزیر وزارت راه و شهرسازی از سوی دکتر روحانی رئیس دولت دوازدهم برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی و با گرفتن 188 رأی موافق از نمایندگان و  75 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع و 1 رأی باطله از مجموع  288 رأی به عنوان وزیر راه و شهرسازی دولت دوازدهم  برگزیده شد. 

نویسنده: atila ׀ تاریخ: چهار شنبه 8 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دولت دوازدهم

 امیر حاتمی

امیر حاتمی (زاده 1345 در شهرستان زنجان) از فرماندهان ارتش ایران و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در دولت دوازدهم است. او پیش از انتصاب به عنوان جانشین وزیر دفاع در آبان ۱۳۹۲، جانشین معاونت ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح (جانشین سرلشکر محمد باقری) به مدت ۲٫۵ سال بود. وی در مرداد ۱۳۹۶ خورشیدی از سوی حسن روحانی به عنوان وزیر دفاع دولت دوازدهم به مجلس دهم پیشنهاد شد. در تاریخ ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ شمسی ساعت ۱۰۳۰ موضوع وزارت وی جهت صحبت‌های موافقین و مخالفین اعلام وصول گردید. چهار تن از نمایندگان مجلس در حمایت از وی به ایراد سخن پرداختند. در تاریخ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ خورشیدی، امیر حاتمی با رای موافق ۲۶۱ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دولت دوازدهم منصوب شد. دریافت دو درجه ارشدیت از سوی رهبر ایران و انتصاب به سمت معاون اطلاعات فرماندهی کل ارتش ایران را از مهم‌ترین سوابق وی بر می‌شمارند. وی همزمان با انقلاب اسلامی ایران به عضویت در ارتش ایران درآمد و در عملیات‌های گوناگون نظامی به‌ویژه عملیات «مرصاد» حضوری فعال داشته ‌است.

رای اعتماد مجلس

وی به عنوان وزیر وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از سوی دکتر روحانی رئیس دولت دوازدهم برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی و با گرفتن 261 رأی موافق از نمایندگان و 10 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع و 4 رأی باطله از مجموع  288 رأی به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دولت دوازدهم  برگزیده شد. 

نویسنده: atila ׀ تاریخ: چهار شنبه 8 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری دولت دوازدهم

 سید علیرضا آوایی

سید علیرضا آوایی (زاده 30 اردیبهشت 1335 در شهرستان دزفول ) قاضی عالی رتبه و سیاستمدار ایرانی، وزیر دادگستری ایران و رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهو ایران، حسن روحانی است. او برادر احمد آوایی (نماینده سابق دزفول در مجلس شورای اسلامی و معاون پارلمانی سابق وزارت صنایع) است.

رای اعتماد مجلس

او پیشتر در قوه قضاییه ایران دارای سمت های گوناگونی بوده از جمله رئیس سازمان ثبت احوال کشور و رئیس کل سابق دادگستری استان تهران 1394۱۳۹۳و دادستان اهواز (۱۳۶۷) و مستشار دادگاه عالی انتظامی قضات بوده است.

 وی عضو مؤسس و رئیس هیئت امنای انجمن حقوق شناسی است که اولین نهاد مدنی ملی و فراصنفی در نظام حقوق ایران است.

وی به عنوان وزیر وزارت دادگستری از سوی دکتر روحانی رئیس دولت دوازدهم برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی و با گرفتن 244  رأی موافق از نمایندگان و 18  رأی مخالف و 23 رأی ممتنع و 3 رأی باطله از مجموع  288 رأی به عنوان وزیر دادگستری دولت دوازدهم  برگزیده شد.

 

نویسنده: atila ׀ تاریخ: چهار شنبه 8 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی دولت دوازدهم

 محمود حجتی

محمود حجتی نجف آبادی سیاستمدار اصلاح‌طلب، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی و وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران است. او در شهرستان نجف آباد اصفهان در خانواده مذهبی دیده به جهان گشود. پدر او حاج شیخ غلامرضا حجتی از علماء این شهر و مورد وثوق مردم بود. ایشان دروس ابتدایی و دبیرستان را در نجف آباد به پایان رساند. در سال ۱۳۵۴ وارد دانشگاه کار که پس از انقلاب با دانشگاه صنعتی اصفهان ادغام شد، گردید و در رشته مهندسی عمران فارغ‌التحصیل شدند. با پیروزی انقلاب اسلامی وارد نهاد جهاد سازندگی کشور شد و پس از آن به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان انجام خدمت کرد. با شروع عملیات اجرایی عظیم سد کرخه به عنوان مدیر اجرایی این پروژه تا زمان بهره‌ برداری ارائه خدمت نمود و در دوره اول ریاست جمهوری سید محمد خاتمی به عنوان وزیر راه و ترابری و دوره دوم به عنوان وزیر جهاد کشاورزی از مجلس رای اعتماد گرفت و تا پایان دولت در این سمت باقی‌ ماند. با آغاز کار دولت یازدهم، حجتی بار دیگر برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی توانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

رای اعتماد مجلس

وی به عنوان وزیر وزارت جهاد کشاورزی از سوی دکتر روحانی رئیس دولت دوازدهم برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی و با گرفتن 164 رأی موافق از نمایندگان و 94 رأی مخالف و 23 رأی ممتنع و 7 رأی باطله از مجموع  288 رأی به عنوان وزیر جهاد کشاورزی دولت دوازدهم  برگزیده شد. 

نویسنده: atila ׀ تاریخ: شنبه 4 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت دوازدهم

 علی ربیعی

علی ربیعی (زاده 1334 تهران) معروف به عباد، سیاستمدار اصلاح‌طلب و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران است. او که زاده جنوب تهران است پیش از انقلاب تکنسین کارخانه ‌هایی چون ارج بود و پس از انقلاب اسلامی تا ۱۳۶۰ مسئول شاخه کارگری حزب جمهوری اسلامی شد. ربیعی عضو سپاه پاسداران شد و از فرماندهان آن بود. از آغاز انقلاب وی عضو مؤسس و عضو شورای مرکزی خانه کارگر بوده ‌است. او از ۱۳۶۶ تا ۱۳۷۲ در دوره وزارت محمد ری شهری و علی فلاحیان، معاون حقوقی و پارلمانی وزارت اطلاعات و از ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۴ مسئول اجرایی و مسئول کمیته تبلیغات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بوده‌ است. از ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ مشاور اجتماعی رئیس‌جمهور سید محمد خاتمی بود.

رای اعتماد مجلس

او استاد دانشگاه ‌های تهران و پژوهشگر حوزه جامعه‌ شناسی سیاسی و اقتصادی است. وی عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه پیام نور، محقق و نویسنده در حوزه جامعه ‌شناسی سیاسی و مدیریت و مشاور اجتماعی رئیس جمهور ایران (سید محمد خاتمی) طی سالهای ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ است. عمده دغدغه‌ های ربیعی در سال‌ های اخیر مطالعه فساد و راهبردهای مقابله با آن بوده‌ است. ربیعی که زندگی ساده‌ ای دارد، برنامه ‌های خود برای وزارت کار را هم بر مبنای مبارزه با فساد و تقویت کارآفرینی برنامه‌ریزی کرده‌ است.

وی به عنوان وزیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی دکتر روحانی رئیس دولت دوازدهم برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی و با گرفتن 191

رأی موافق از نمایندگان و 79 رأی مخالف و 15 رأی ممتنع و 3 رأی باطله از مجموع  288 رأی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت دوازدهم  برگزیده شد. 

 

نویسنده: atila ׀ تاریخ: شنبه 4 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سید حسن قاضی‌ زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت دوازدهم

 سید حسن قاضی زاده هاشمی

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی ( زاده  ۱۳۳۸، شهرستان فریمان )  متخصص چشم‌ پزشکی و فوق تخصص جراحی قرنیه، رئیس بیمارستان تخصصی چشم ‌پزشکی نور، رئیس بخش قرنیه بیمارستان فارابی، رئیس دانشکده پزشکی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کابینه حسن روحانی است.

رای اعتماد مجلس

وی به عنوان وزیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی دکتر روحانی رئیس دولت دوازدهم برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی و با گرفتن 253 رأی موافق از نمایندگان و 18 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع و 3 رأی باطله از مجموع  288 رأی به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت دوازدهم  برگزیده شد. 

نویسنده: atila ׀ تاریخ: شنبه 4 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

درباره وبلاگ

Welcome to the blog of justice


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , adalet.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM